We zijn al weer een aantal weken in Nederland en willen jullie graag op de hoogte brengen van het reilen en zeilen in Ghana.
Alhoewel ons bezoek deze keer in het teken stond van "vakantie vieren" hebben we toch tijd gevonden het e.e.a. voor de stichting te kunnen doen.
Onze vriend Saeed heeft ons begeleid naar de dorpen en als eerste hebben we het project in Agyemanti bezocht. De weg erheen was ruim drie jaar geleden al slecht, deze keer was het nog slechter.
We werden hartelijk welkom geheten door de jongste kinderen, die alsmaar riepen "Adri, Adri, Bert, Bert en handen kwamen schudden. Dat was een warm welkom. Vele oudere studenten herkenden ons ook nog en waren blij verrast.
We hebben kennis gemaakt met de huidige hoofdonderwijzer, die ons heeft rondgeleid en natuurlijk had hij gelijk een hele waslijst met wensen. We hebben bij hem verschillende speelattributen achtergelaten zoals loombandjes en bellenblaas.

Daarna hebben we de school in Gyankama bezocht. Vanwege hevige regenbuien zijn we er niet lang geweest. Tijdens het korte bezoek heeft Adri aan één van de leraren instructie gegeven, hoe armbandjes te maken.

Op ons pad is een heel leuk projectje gekomen. Emma, die jaren geleden  in het schoolcomité van Gyankama zat, heeft twee jaar geleden een crèche opgericht, waar ze kinderen tussen de één en drie jaar uit het dorp opvangt, zodat de ouders kunnen werken. Echter Emma had nog weinig spullen en we hebben haar kunnen helpen met dertig stoeltjes, drie tafels, drie matrassen en een kooktoestel met gasfles om het eten voor de lunch klaar te maken. Emma was heel blij, want daar had ze natuurlijk niet op gerekend.
Van een vriendin hadden we een grote tas met speelgoed gekregen, waar die kleintjes gelijk mee gingen spelen.

Door het aanhoudende slechte weer en diverse pogingen is het ons niet gelukt om het eventuele nieuwe project in Kitase te bezoeken.

Op de laatste zondag van ons verblijf hadden we een reünie georganiseerd, waarvoor we onderwijzend personeel van Gyankama en Agyemanti hadden uitgenodigd. Het was ontzettend leuk om vele oude bekenden te ontmoeten.
Ons plan is om volgend jaar terug te gaan om dan meer tijd te besteden aan  inkopen doen voor de diverse scholen.

In het begin van het jaar is er veel te doen geweest over de privacy wet. Uw e-mailadressen staan veilig bij onze webbeheerder en worden alleen gebruikt voor de één of twee maal per jaar te verzenden nieuwsbrief. Wilt u niet meer op de hoogte gehouden worden van ons nieuws, dan kunt u zich afmelden via info@stichtingvazaghana.nl.