Nieuwsbrief 12, mei 2017

In Ghana zijn er het afgelopen jaar helaas geen projecten geweest, welke ondersteund werden door onze Stichting. Daarentegen zijn er wel wat activiteiten in Nederland geweest.

Bert heeft enige fietsen uit de opslag kunnen verkopen. Dit was zijn laatste activiteit vanuit zijn voormalige werkgever de RET.
Het traditionele Rad van Avontuur bij volkstuinvereniging Tuinderslust was wederom een daverend succes.

In oktober 2016 kregen we het leuke bericht, dat onze nicht Sanne van Dijk (16 jaar) met 15 medeleerlingen van het Wolfert Lyceum een bezoek zouden gaan brengen aan Ghana.
Het Wolfert Lyceum ondersteunt daar schoolprojecten in diverse dorpen.

Begin maart zijn Bert en Adri uitgenodigd door het Wolfert Lyceum om de Ghana-reizigers te ontmoeten en te voorzien van nuttige informatie voor hun bezoek aan een land ver van hun bed en is in hun reisprogramma ook het project Gyankama van onze stichting opgenomen.
Voor Sanne een hele ervaring en leuk om met eigen ogen te zien waarvoor zij zich jaren heeft ingezet.
Natuurlijk konden we Sanne voorzien van diverse spullen, zoals voetballen, kleurpotloden, armbanden, springtouwen etc, etc. om bij de school in Gyankama te brengen.

Eind maart hebben de leerlingen een Ghana-markt georganiseerd met aansluitend een benefiet avond, waar we ook aanwezig waren. Tijdens deze avond heeft onze stichting een donatie kunnen overhandigen om een van hun projecten te ondersteunen, waardoor een groepje leerlingen in Ghana in staat wordt gesteld ook middelbaar onderwijs te kunnen volgen.

Inmiddels zijn de jongelui in Ghana geweest en Sanne is zeer enthousiast teruggekomen.
Ze hebben zelfs niet alleen Gyankama bezocht, maar er is ook een bliksembezoek aan Agyemanti gebracht. Het was fijn om te zien, dat alle onze inspanningen niet voor niets zijn geweest.
Er zijn heel veel foto’s gemaakt en we laten jullie natuurlijk ook genieten van haar bezoek.

Tevens hebben we het financieel jaarverslag gepubliceerd, zoals dat verwacht wordt van ANBI gecertificeerde instellingen.
Hier kunnen jullie lezen, hoe de financiële stand van zaken is.

Stichting VaZaGhana gaat gewoon door met het inzamelen van “geld” en hopelijk kunnen we in 2018 een bezoek gaan brengen. Wij willen ons dan gaan richten op het ondersteunen van enkele scholen door middel van lesmateriaal, meubilair of wat er noodzakelijk en wenselijk is.