Het is al weer een half jaar geleden (wat gaat de tijd snel), dat jullie iets van ons gehoord hebben. Hier volgt dan het halfjaarlijkse verslag van Stichting VaZaGhana.

De eerste paar maanden van het jaar hebben we druk overleg gehad met onze hoofdonderwijzer wat betreft de aanleg van elektriciteit. Inmiddels is dit nieuwe project afgerond en alle klassen zijn nu voorzien. Er is licht in de duisternis.
Het plan was om naar Ghana te vliegen om computers aan te schaffen. Echter op verzoek van het schoolcomité staat dit nog even in de koelkast.
Men wil eerst een ruimte gaan bouwen, waar men kan vergaderen en waar de toekomstige computers veilig opgeborgen kunnen worden. Een prima idee. Inmiddels hebben diverse dorpelingen een schenking gedaan in de vorm van cement en betonblokken. Natuurlijk is dit niet voldoende, maar het is een begin en we zijn de gulle gevers zeer erkentelijk.
VaZaGhana zal in ieder geval verdere ondersteuning gaan geven aan dit project.

Koningsdag is voortreffelijk verlopen. Door de verkopen op die dag en tussentijdse verkopen van fietsen hebben we € 750,00 op de bankrekening kunnen bijschrijven.

Ondertussen hebben we besloten om nog 1 rommelmarkt te doen op Koningsdag 2015 en daarna met deze activiteit te stoppen.
De reden is, dat Bert volgend jaar met pensioen gaat en we dan niet meer kunnen rekenen op de opslagfaciliteit en het vervoer van zijn werkgever de RET.
We zijn druk bezig geweest om de opslagruimte op te schonen. Dit heeft als resultaat opgeleverd, dat we 3 zakken met knuffels en 10 dozen met speelgoed hebben gedoneerd, bestemd voor een ziekenhuis in de Dominicaanse Republiek.
Daarnaast hebben we ongeveer honderd legpuzzels afgegeven bij Humanitas. Beiden waren blij verrast.
Tevens heeft ons bestuurslid Mara inmiddels diverse spullen kunnen verkopen via Marktplaats.

Afgelopen weekend hebben we bij Volkstuinvereniging Tuinderslust een Rad van Avontuur gedraaid. Mede dankzij onze trouwe sponsoren (Albert Heijn de Wolf en Cor Wessel IJzerwaren) was dit jaarlijks terugkerend festijn weer een groot succes. Deze dag had een opbrengst van € 450,00. De foto’s kun je op onze website bekijken.

Voor al onze volgers hebben we onder het kopje “financiën” het jaarverslag van 2013 geplaatst.
Tot slot willen we jullie wederom hartelijk danken voor alle interesse en ondersteuning.

Het bestuur.