Sorry lezers, de eerste poging van de nieuwsbrief is mislukt. Hier volgt de  nieuwe poging.

Wat een enerverend eerste half jaar heeft 2015 ons gebracht.
Een nieuwe uitdaging stond ons te wachten, het afbouwen van 3 klaslokalen in Agyemanti, Ghana.
De eerste maanden van dit jaar waren geheel in het teken van spullen verzamelen, die we mee wilden nemen. Vanuit de opslag en van de zolder hebben we 6 koffers kunnen vullen. Dat was lachen! Bleken we dus 50 springtouwen te hebben en dat hebben we geweten ook! Iedere pauze werd er hard "Adri springtouw" geroepen. Ook de 70 potjes bellenblaas en de honderden FNV ballonnen werden enthousiast ontvangen. Nog een ding om te vermelden: Hadden we in 2014 een grote rage in Nederland met "loom armbandjes" maken, dit hebben we dankzij de nichtjes Sanne en Nova in Agyemanti geïntroduceerd. Wat een daverend succes voor groot en klein!

Adri heeft zich vooral bezig gehouden met de inkoop van alle materialen, de coördinatie van het project en natuurlijk het spelen met de kinderen. Ondertussen deed Bert zijn best het eerste gebouw te voorzien van een nieuwe verflaag. Met een goed gevoel kon hij na 2 weken naar Nederland terugvliegen.
Martin heeft Bert in week 4 en 5 afgelost en zich kunnen uitleven op nog vele andere muren. Ondanks dat de bouw van 3 klaslokalen een behoorlijk onderschatte klus was, zagen we iedere dag een kleine vooruitgang. Het vrijwilligerswerk van de dorpelingen op 3 zondagochtenden was indrukwekkend om te zien en heeft het project goed geholpen. De tijd was te kort om alles gereed te krijgen. Met een kleine ceremonie hebben we 2 klaslokalen gebruiksklaar kunnen overhandigen.
Daarnaast hebben we het onderwijzend personeel erg blij kunnen maken met 9 kasten om het lesmateriaal te kunnen opbergen.
Ondanks onze beperkte middelen mogen we zeker weer trots zijn op wat we bereikt hebben. Bij het afscheid stonden de allerkleinsten bij het autoraam "zakdoekje leggen" te zingen.

Nog maar net terug begin april stond de organisatie van de laatste rommelmarkt op Koningsdag te wachten. Toch een hele klus en bijna het gehele team van VaZaGhana vrijwilligers was aanwezig om te helpen. Een leuk resultaat hebben we op de bankrekening kunnen bijschrijven.
Tevens hebben we begin juni een Rad van Avontuur gedraaid op volkstuinvereniging Tuinderslust met een zeer goede opbrengst.

In mei en juni hebben we 2 bevriende stichtingen blij kunnen maken met al de overgebleven spullen uit de opslag. Het speelgoed gaat voornamelijk naar een project voor weeskinderen in Suriname en heel veel dozen gaan er binnenkort naar Roemenie en Oekraïne. De opslagruimte is nu leeg. We kunnen terugkijken op vele jaren rommelmarkten met groot succes.
Stichting VaZaGhana gaat gewoon door met het inzamelen van "geld", want we stoppen zeker niet. Een deel van ons hart is immers in Ghana achtergebleven.

De website is inmiddels gevuld met foto albums van onze belevenissen, dus we nodigen jullie uit eens een kijkje te nemen.