Het is weer tijd om jullie een verslag uit te brengen van wat er zoal het laatste half jaar gebeurd is rond Stichting VaZaGhana.
Het doet ons deugd, dat er regelmatig donaties op onze bankrekening bijgeschreven worden.
Heel hartelijk dank aan de gulle gevers.

In Gyankama gaat het goed. We ontvangen regelmatig bericht via de e-mail over het reilen en zeilen van de school. De hoofdonderwijzer, Saeed, is begonnen met de voorbereidingen voor de aanleg van elektriciteit in de klassen.

Verder hebben de stagiaires en het schoolcomité er voor gezorgd, dat er 2 grote uithangborden zijn gemaakt en geplaatst. Kijk op de website bij “Nieuwtjes” voor het resultaat.

Diverse leerlingen hebben een examen gedaan voor een vervolgopleiding en ze zijn allemaal geslaagd. We kregen een “dank je wel” vanwege de aanschaf van het lesmateriaal, dat mede heeft geholpen hun kennis te verbreden.

In december hebben we deelgenomen aan een verzamelbeurs, waarbij we een loterij hebben gehouden. Dank aan onze sponsors Albert Heijn de Wolf en Cor Wessel IJzerwaren aan de Kleiweg te Rotterdam, welke deze loterij hebben mogelijk gemaakt. De opbrengst was prima.

Tevens zijn we zeer verheugd jullie te kunnen mededelen, dat onze Engelse website in de lucht is. Jullie kunnen deze site vinden onder: www.en.stichtingvazaghana.nl. Op deze manier kunnen we nu ook onze Engelstalige belangstellenden op de hoogte houden. Het heeft even geduurd, veel werk voor het bestuur, maar we zijn er trots op.

Natuurlijk hebben we een doelstelling voor 2014.
Zoals al eerder aangegeven willen we graag de school voorzien van elektriciteit en enkele computers. Inmiddels is 1 computer reeds geschonken door een Parlementslid, maar we gaan voor 5 computers in eerste instantie.
Geraamde kosten voor het hele project: € 3000,00.

De belastingdienst heeft alle goede doelen per 1 januari 2014 verplicht verantwoording af te leggen over de financiën in 2012. We hebben ze geplaatst onder “financiën”.

We wensen alle belangstellenden een heel goed 2014 toe en we hopen in de toekomst op jullie steun te mogen rekenen.

Het bestuur.